3 błędy, które popełniamy na siłowni

0
97
błędy na siłowni

Podczas treningu często nieświadomie popełniamy błędy na siłowni, które znacznie obniżają skuteczność ćwiczeń. Nawet najbardziej intensywny wysiłek nie zagwarantuje spodziewanych efektów, jeśli trening był wykonywany źle technicznie, a mięśnie nie miały dostatecznie dużo czasu na regenerację. Błędne przekonania i stereotypy na temat zasad prawidłowego treningu mogą przekreślić rezultaty długich godzin ćwiczeń. Istnieje na przykład mylne przeświadczenie, że najlepszym ćwiczeniem na pozbycie się tłuszczu z brzucha są tradycyjne brzuszki. Tymczasem, wykonanie nawet 1000 brzuszków nic nie da, jeśli nie znamy dość dobrze techniki ćwiczenia i nie połączymy treningu z odpowiednią dietą. Dowiedzmy się zatem jakie błędy na siłowni możemy popełnić i jak ich uniknąć.

Plan treningowy

Nieodpowiedni plan treningowy: za długo, za dużo, za często. Powszechnym jest, że gdy zaczynamy przygodę z siłownią mamy ogromne pokłady entuzjazmu oraz zapału, chcemy zacząć jak najszybciej by osiągnąć upragnione rezultaty, czyli wymarzoną sylwetkę lub atletycznie wyrzeźbione mięśnie. Motywacja jest bardzo ważną rzeczą, która w pewien sposób napędza nas, jednak jej „nadmiar” może być zgubny. Kobiety, które chcą osiągnąć swój cel potrafią całymi godzinami katować się na siłowni, wylewać siódme poty by otworzyć sezon bikini z nowym ciałem. Jednak to tak nie działa, nie można uzyskać czegoś, nad czym normalnie pracuję się kilka lub kilkanaście miesięcy. Skutki takich nieprawidłowych, zbyt intensywnych treningów dopadną nas w niedługim czasie i będą objawiać się ospałością, zmęczeniem, brakiem energii i chęci do wysiłku, a co z tym idzie brakiem efektów. Nasz organizm potrzebuje regeneracji i jest ona tak samo istotna, co sam trening. Unikajmy więc tego powszechnego błędu na siłowni.

jakie błędy popełniamy na siłowni

Brak ciężarów

„Ciężary są zarezerwowane tylko dla mężczyzn.” Kobiety najczęściej wybierają ćwiczenia typu kardio, czyli rowerek, orbitrek, czy bieganie. Unikają ciężarów uważając, że osiągną przez nie męską sylwetkę. Nic bardziej mylnego! Fizjologicznie, za sprawą układu hormonalnego kobiety nie mają możliwości wyglądać tak jak mężczyźni oraz w równym stopniu nabierać masy mięśniowej. Wystarczy popatrzeć na zawodniczki kulturystyki, w niczym nie przypominają umięśnionych siłaczy, a przeciwnie wyglądają seksownie i kobieco. Ćwiczenia z ciężarami pozwolą wymodelować sylwetkę, osiągnąć wymarzone kształty, proporcje oraz pozbyć się niechcianego tłuszczyku. Mięśnie odpowiedzialne są za jędrność i elastyczność, więc dzięki nim nasza skóra stanie się gładka, a przy okazji metabolizm nabierze rozpędu, co będzie zauważalne już w niedługim czasie.

Monotonia

Jeden i ten sam plan treningowy. Kobiety często wykonują jeden i ten sam trening angażując tylko wybrane grupy mięśniowe, najczęściej są to mięśnie brzucha. Praca cały czas z tym samym obciążeniem lub wykonywanie tych samych ćwiczeń staje się monotonna i mało efektywna i to bardzo poważny błąd na siłowni. Brak jakiejkolwiek zmiany, modyfikacji sprawia, że nasze mięśnie przyzwyczają się do określonego bodźca i przestają na niego reagować, trening staję się niemiarodajny. Aby się rozwijać mięśnie potrzebują, co jakiś czas zmiany, dlatego nie bójmy się zwiększać ciężaru, tempa ćwiczeń, zakresu powtórzeń, tak by zapewnić nowe impulsy oraz wyzwanie dla naszego organizmu.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here