Jak zarabiać na blogu?

Blogowanie staje się coraz popularniejsze w Polsce. Coraz więcej osób chce dzielić się z innymi swoją wiedzą, pasją, codziennymi rozterkami. Bloga prowadzą zarówno osoby fizyczne, ale coraz częściej również firmy. Jeżeli na poważnie chcemy się zająć blogowaniem, bo uważamy, że jest to dla nas doskonałe zajęcie warto pomyśleć o tym, jak zarabiać na blogu. W obecnych czasach mamy bardzo dużo możliwości zarobkowych, zwłaszcza jeżeli nasz blog jest popularny i ma dużo odwiedzających. Zarabianie na blogu możemy podzielić na kilka kategorii:
– reklamy – aby reklamodawcy sami się do nas zgłosili, nasz blog musiałby być bardzo popularny (a tak jest w przypadku 5% blogów); należy bardziej nastawić się na poszukiwanie samemu reklamodawców bądź skorzystać z możliwości, jakie daje nam AdSense;
– posty sponsorowane – jest to forma reklamy z tym, że nie tak bezpośrednia jak banery reklamowe, tylko wpleciona w tekst. Często przedstawiana w formie testu jakiegoś produktu, relacja z wydarzenia organizowanego przez daną markę itp.;
– programy afiliacyjne – dość popularna forma zarabiania na blogu bądź stronach internetowych. Koncepcja jest dość prosta – jeśli na blogu polecisz konkretny produkt lub usługę, a osoba odwiedzająca bloga, wejdzie poprzez link afiliacyjny umieszczony na nim i skorzysta z oferty sklepu bądź innej instytucji, wtedy dostaniesz prowizję. Warto pamiętać aby program afiliacyjny odpowiednio dobrać do tematyki bloga, żebyśmy np. na blogu o kwiatach nie promowali kredytów bankowych.
– poprzez bloga możesz również sprzedawać swoje usługi bądź produkty takie jak:
* e-booki,
* kursy online,
* webinary,
* produkty fizyczne, itd
Zarabianie na blogowaniu to dość obszerny temat, powyżej przedstawione zostały tylko przykładowe formy. Warto zająć się tym tematem szerzej jeżeli już prowadzisz bądź chcesz zacząć prowadzić bloga. Na szczęście obecnie możemy znaleźć ogrom informacji w tym temacie. Coraz częściej sami blogerzy dzielą się czytelnikami swoją wiedzą i podpowiadają co działa a czego lepiej unikać. Warto też pamiętać o tym, że to co działa u jednego, niekoniecznie musi sprawdzić się w twojej branży.

www.bloggers.tips/

[Głosów:0    Średnia:0/5]