Reklama - co to?

Co to jest reklama? Jak ją w ogóle tworzyć? Czy można się obejść bez reklamy w obecnym świecie? Oto pytania, na które odpowiedzi poszukuje sporo osób. Nic zresztą w tym dziwnego, ponieważ reklama stała się już częścią naszego życia i nic nie wskazuje na to, żeby ją można było w jakiś sposób z niego wyeliminować. Mamy ją w prasie, w telewizji, w radiu, w internecie oraz na ulicach – w postaci różnego rodzaju tablic, billboardów, neonów, szyldów czy innych potykaczy. Do tego dochodzą jeszcze tzw. gadżety reklamowe, za pomocą których można dosłownie wyjść do potencjalnych klientów. To koszulki, kubki, teczki, długopisy, parasole, na których umieszczone zostały jakieś firmowe napisy.
Zatem co to jest reklama? To każdy tekst kultury, za pomocą którego udaje się nakłonić odbiorcę do zakupu jakiegoś produktu lub do skorzystania z jakiejś usługi. Na rynku nie brakuje firm, które zajmują się szeroko rozumianą reklamą, tym samym więc każdy, kto tylko potrzebuje pomocy w tym obszarze, ma realne szanse na to, żeby takową po prostu znaleźć. A tylko dobrze zrealizowany komunikat reklamowy ma sens, bo w przeciwnym wypadku może się skończyć na wydaniu niemałych w końcu pieniędzy.
Każdy komunikat reklamowy tworzy się wg schematu AIDA. To skrót od czterech angielskich słów: attention (uwaga), interest (zainteresowanie), desire (pragnienie) oraz action (działanie). Reklama ma zatem zwrócić uwagę potencjalnego klienta na dany produkt, następnie ma go nim zainteresować. Kolejne etapy to: wzbudzenie w kliencie pragnienia posiadania danego produktu i skłonienie go do jego zakupu. I to w zasadzie wszystko. Prawda, że to proste?

www.wpudrze.pl

[Głosów:0    Średnia:0/5]